vandrør

Hej. hvis man har været uheldig at skrue i væggen og evt ramt et pex rør i rør der løber inde i væggen, hvordan ved man så om det er blevet utæt, hvis skruen er skruet ud ugen? vil det blot sive svagt eller hvor meget vand vil løbe ud hvis det bare er et lille jul på ex 0.5 mm. er der nogen der ved om vi snakker mange liter dagligt eller? jeg har ikke seperat vandmåler da det er en lejlighed. vil vandet komme ud gennem tilkoblingsdåsen på sigt og hvor meget vand vil I tro pr døgn det kan sive?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
fugtmåler er vejen frem
Der er normalt tryk på vandet - uanset om det er drikkevand eller varme - så det er tydeligt om du har lavet skade. Har en par gange haft utæthed/hul (ja - jeg skruede gennem et kobber vandrør) - og man er IKKE i tvivl! Det enten sprøjter ud (ved skruehul) eller løber tydeligt ved utæthed. - ekspres ned og lukke for hvoedhanen / tage trykket af varmekredsen.
Selv små mængder ses / mærkes meget tydeligt 

mvh Frank
Mængden af vand der kommer er umulig at sige noget om. Men fra 10 - 100 liter i timen er det jeg tror.
Det er så fra ca. 4 - 0,5 døgn om at udlede 1 tons vand. 
Det skal du tage alvorlig med det samme. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
tak for svar. så i mener man helt klart vil kunne se i væg efter et par dage hvis skruen har ramt, da det vil være meget vand der vil løbe ud?
eller vil man ret hurtigt kunne se det hos underboen hvis ikke det kommer ud af væggen?
Hvis du skruer skruen ud tror jeg du hurtigt vil mærke at du får vådt hår. Det er min erfaring. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis