Gulvvarme i løbende renovering?

Halløj på forummet - Jeg er helt ny herinde, så skal lige igang.. ;-)

Jeg har købt en 70'er bolig med gamle grimme radiatorer i hver rum samt gange. 
Vi ønsker at lave gulvvarme løbende. Men hvordan er det nu lige? Jeg vil jo rigtig gerne lave gulvvarme i et rum af gangen, men er det overhovedet muligt? Vi starter på værelserne, de er cirka 20kvm i et 210kvm hus. 
Vi vil rigtig gerne starte på det værelse længst væk fra selve vandets indgang i huset(køkkenet) Obs: Vand kommer fra ældre gasfyr i et fyrrum i tilstødende bygning. 

Kan man forberede noget også bruge radiatorer imens indtil gulvarme kan tilsluttes? Dette ville jeg dog være træt af, da rør til gulvvarme kommer op igennem gulv, og der skal nyt gulv på, så jeg vil egentligt gerne have radiator væk med det samme?

Hvad er fremgangsmåden, jeg kan ikke gå under gulv da dette er fuldstøbt og der er cirka 13-15m fra værelset til hvor min vand kommer ind i huset (Under køkkenskab).

De bedste hilsner og jeg håber mine tanker, hurtigt nedskrevet kan forståes ;-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til🙂

Billeder siger ofte en hel del.. Husk på vi jo aldrig har set dit hus, er der bliver bygget flere forskellige typer huse, også i 70'erne🙂

Læg gerne nogle fotos, og en plantegning op, så hjælper det os nok lidt på vej, med ideerne 👍

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 29-08-2024 00:57:33

Velkommen til🙂

Billeder siger ofte en hel del.. Husk på vi jo aldrig har set dit hus, er der bliver bygget flere forskellige typer huse, også i 70'erne🙂

Læg gerne nogle fotos, og en plantegning op, så hjælper det os nok lidt på vej, med ideerne 👍

Hej - Der er ikke rigtigt meget at tage billeder af, andet end radiator under et vindue på det værelse jeg gerne vil starte i. Hvad ville være godt at tilføje billeder af? :-) 

Tænk på vi aldrig har set dit hus..
Start med en plantegning, evt. Påtegnet hvor hvad er..
Og uddyb måske, hvad du tænker at renovere? Og hvor omfattende..

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

For at lave gulvvarme i et 70`er hus, som normalt kun har 50 mm isolering i gulvet, skal terrændækket fjernes for at få tilstrækkelig isolering.
Det er en relativt stor opgave, hvor det ikke giver mening kun at tage et rum af gangen.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis