Genopfrisk træterasse

Hej,

Jeg har 20 år gamle terassebrædder, som er patineret til grå, da den tidligere ejer ikke har vedligeholdt dem.

Brædderne har riller, som kan ses på billedet.

Er der nogen, der har erfaringer med at rense/slibe brædder med riller? (fx massaranduba, bangkirai mv)
Kan man fx få værktøj til at rense siden med rillerne på samme måde som hvis jeg skulle rense den glatte side med en rystepudser?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis de er 20 år gamle så holder de sig fint!

Jeg har (med forsigtighed!) brugt højtryksrenser  hvor jeg blæste på skrå vinkel på langs af træet - efterfulgt af en del ture frem og tilbage med motorkost og udstrøet kvartssand (effekt ala sandpapir).
Behandlingen er mest effektiv hvis det sker nogle dage efter at hele terrassen er blevet badet i algefjerner og det er knastørt i vejret.

Det vil være nødvendigt at behandle dem med olie asap afrensning er ovre og de er tørre nok til at suge olie. Som vejret er nu er det tvivlsomt det er fornuftigt at gå i gang denne sommer, jeg ville satse på et tørt forår.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej BOFH,

Tusind tak for svar!

Det er et sted på terrassen, der er meget velholdt; der er flere af brædderne, der har det lidt hårdere end på billedet (og de vil skulle udskiftes).

Jeg tager et af brædderne op, og laver en test med hhv. højtryksrenser, motorkost og kvartssand her henover vinteren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis