Indretning af loftrum til obevaring

Hej

Vi ejer et etplanshus fra 1984, med et klassisk loftsrum. Loftsrummet har en gangbro, og så isolering ud til hver side - tænker det er ret almindeligt i et parcelhus. Vi bruger det som et opbevaringssted til bl.a. kasser, flyttekasser og andet bras, men jeg syntes squ det er noget rod og besværgeligt at udnytte til fulde. Derfor leger jeg med tanken om, at indrette det til et mere struktureret og funktionelt loftsrum.

Pladsen er selvfølgelig beskeden, men jeg forstiller mig sagtens at jeg kan sætte nogle hylder op eller lign. Gøre det lidt smart.

Hvad har I andre gjort, og er der noget jeg skal være opmærksom på? Er det bare at skrue nogle hylder i spærene?

Mvh
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Neumann47 skrev den 27-08-2024 18:52:55

Hej

Vi ejer et etplanshus fra 1984, med et klassisk loftsrum. Loftsrummet har en gangbro, og så isolering ud til hver side - tænker det er ret almindeligt i et parcelhus. Vi bruger det som et opbevaringssted til bl.a. kasser, flyttekasser og andet bras, men jeg syntes squ det er noget rod og besværgeligt at udnytte til fulde. Derfor leger jeg med tanken om, at indrette det til et mere struktureret og funktionelt loftsrum.

Pladsen er selvfølgelig beskeden, men jeg forstiller mig sagtens at jeg kan sætte nogle hylder op eller lign. Gøre det lidt smart.

Hvad har I andre gjort, og er der noget jeg skal være opmærksom på? Er det bare at skrue nogle hylder i spærene?

Mvh

Jeg satte brædder op langs med spær, som jeg herefter satte brædder på tværs af. A la en bredere gangbro, blot hævet og til opbevaring med rigeligt luft rundt omkring. Det fungerer fint til alt andet end eks sportstasker (prøvede vi - en del fik mug) og andet fugt og temperaturfølsomt inventar. 

Men, som en klog mand sagde: hvis det ryger derop, kommer det sjældent ned igen. Måske forbrændingen er den billigste og enkleste løsning :)
HrT skrev den 27-08-2024 19:12:39

Neumann47 skrev den 27-08-2024 18:52:55

Hej

Mvh

Jeg satte brædder op langs med spær, som jeg herefter satte brædder på tværs af. A la en bredere gangbro, blot hævet og til opbevaring med rigeligt luft rundt omkring. Det fungerer fint til alt andet end eks sportstasker (prøvede vi - en del fik mug) og andet fugt og temperaturfølsomt inventar. 

Men, som en klog mand sagde: hvis det ryger derop, kommer det sjældent ned igen. Måske forbrændingen er den billigste og enkleste løsning :)

Super ide! Det var også den retning jeg var henne af :) Tak for svar.

Taler af erfaring, tingene kommer ikke ned igen.
Hvis du ikke har brugt tingene i et år kan du lige så godt smide det ud.
Prøv at tænke 10-20 år frem og du skal flytte, orker du så at rydde loftet.
Omvendt, så har vi eks sat vugge osv derop velvidende at de ikke kommer i brug før børnebørnene melder sig 
Det er skrald, enten går der råd i den eller den ikke er moderigtig.
Pas på med at sætte tøj og andet som suger fugt, da det nemt kan komme til at lugte og mugne. 
Det kan naturligvis bare pakkes ned i plastikboks eller lignende 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis