Hvilken højtryksrenser vil I anbefale?

Jeg har godt nok dårlig erfaring med flere mærker i mellemklassen. Det virker som om produkterne bliver lavet pga. billigste koncepter. Men lad nu det ligge.
Jeg må ud og se mig om en lidt mere professionel type som kan holde til mange timers arbejde. Så jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres PERSONLIGE erfaringer. Hvilket mærke vil I anbefale. Jeg kan næppe gå højere op end til 3-4000 kr.

Mvh Jcr1818
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg købte for mange år siden min første højtryksrenser. Den var med asynkronmotor. Den var mega tung, men dejlig lydsvag. Den virkede mega stabil, men irrede nok op indvendig. Den blev i hvert fald ikke slidt op.

Nu har jeg en plastik-model med børstemotor, der hyler op som en stovsuger, der trænger til at få skiftet pose. Men den er dejligt let.

Hvis jeg skulle vælge mellem to tilsvarende i dag. Ville jeg nok vælge den lette plastik model, selvom jeg ved den ikke holder så længe.

Hvis du kigger på forskellige modeller, vil jeg anbefale at du vælger ud fra hvor mange watt motoren har. Det er effekten, der gør arbejdet. Hvor stort det statiske tryk er i bar, kan man ikke rigtigt bruge til noget. Der skal både være mængde og tryk, det sørger mange watt for. Det hjælper ikke meget med højt tryk, hvis der ikke kommer mere vand ud, end af gammel mand med prostata problemer. 
Har set mange gamle modeller med benzin motor som stadig fungere, men aldrig hørt om eller set el modeller der holder i længden. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
IFT. til gode vens indlæg støtter jeg 100% op - en synkron motor med samme omdrejninger uanset belastning, er for mig det eneste der duer - jeg har også begge modeller nu så det er nemt at se/høre hvad der er bedst. Skrulle jeg vælge i dag, fandt jeg en brugt landbrugsrenser til kraft. Bruger godt nok mere vand, men langt mere effektiv og holdbar. 
Kew/Alto har problemer med pumpe/ ventiler i dag, og har slet ikke samme drift sikkerhed som tidligere. Tror faktisk kaercher er bedre ved rette valg.

Jeg kan se at selv modeller i 4000 kr klassen ikke svarer til mine forventninger. Jeg har en Alto Poseidon 3-40 XT stående og som blev købt for mange år siden til industriel formål. Den virker ikke, men jeg vil lade en "klog" person se på den med håb om, at den kommer i gang igen. Det er jo en kraftig maskine som bare kørte derudaf (da den virkede). Datablad vedhæftet til orientering.

Mvh Jcr1818
Priserne på højtryksrensere er styrtdykket i løbet af de sidste 20 år. Så man må forvente at meget af det der var metal tidligere er plastik nu. Så hvis du finder en, der gode erfaringer med levetiden på et bestemt mærke, kan du næppe bruge det til noget.  

Hvis du vil opgradere, kan du eventuelt købe denne. Den har lavere omdrejningstal end den du har. Men om den holder mere end 5 år er ikke til at sige.
https://shop.nordicstaldkemi.dk/produkt/mc-5m-200-1050-fa-koldtvandsrenser/

Hvis man kun bruger højtryksrenseren til ens egen hus og have, er det jo ikke mange timer man bruger den om året.
Jeg har selv en Nilfisk E130.3  den funger da ganske udmærket, det var en jeg fik forærende på mit tidligere arbejde, da den var frostsprængt. Heldig for mig var det kun start stop ventilen, der var revnet, så godt 100 kroner var den kørende igen.
Så den har da kørt en del timer men fungere stadig væk som den skal, det eneste der er irriterende er den lidt stive slange, men det hjælper den er med oprul.

Har faktisk også en nilfisk / alto poseidon 3 der køre på 3 x 400 volt er super god maskine, men jo lidt tung og besværligt med 400 volt. Så det er næsten altid den lille Nilfisk 130.3 jeg bruger.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis