Samle dåse på loftet

Hej 😊

Jeg har fået investeret  i et 5 X 6 kvadrat kabel til udedel  -  luft til vand varmepumpe (blev lokket en varmepumpe sælger)

Så nu har jeg sådan et  

Tænker hvis nu jeg fører 6 kvadraten fra tavlen, hen til næsten hvor det skal bruges hvor det skal ned af væggen på gavl

Tænker at ville sætte en Samledåse AP10 på loftet , og køre vider med 5 X 2,5 kvadrat ned til afbryder

https://www.lavprisel.dk/abb-sikkerhedsafbryder-bws-3p-i-graa-70062?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwrKu2BhDkARIsAD7GBosf5UGe5eDhpc2YFlxZzwXUNKkEoGnpGYX5AnR2wqt-gmJo1Id50y8aAra3EALw_wcB
det er ville så ok ?  

Hilsen Martin G.

Går og roder med lidt af hver : -)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den vidste afbryder må kun bruges som sikkerhedsafbryder og ikke som betjeningsafbryder. Du bliver nødt til at finde en anden afbryder.
Sikringen skal være svarende til dit 2,5 mm2 kabel.

fase

Hej S. Fabrin

Tænker at hvis men starter  med sådan en her ?

https://www.lavprisel.dk/schneider-acti9-automatsikring-3pn-16a-hvid-53907?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwrKu2BhDkARIsAD7GBotAESfstxGkxN9ZvIKUgjwIw4Z08rUudqu6sdtvPBJbbj4kXQHnz_waAsohEALw_wcB

oki hvilken slags afbryder, skal der mon så bruges ? som kan side ude på  væggen ?
ned til udedel

Hej sådan noget her ?  
:-)

Jeg kan ikke se om afbryderen er en afbryder eller en adskiller/sikkerhedsafbryder.
Hvorfor vil du bruge 6 mm2 kabel til installationen?

fase
S. Fabrin

Billede var bare et jeg fandt, så ved ikke helt Hvilken slags afbryder det er

Har ofte set at der sidder en form for afbryder ude ved kompressoren ude delen
Har hørt det skulle være til, når der skulle lave service så servicemand kunne afbryde strømmen til kompressoren

Hmm det 5 X 6 mm2 kabel var et jeg fik investeret i, som skulle slutte i en samledåse AP10 på loftet, hvor der skulle trækkes et 5 X 2,5 ned til den  form for en afbryder

Annonce
Det bliver spændende om du kan få et 5x6 mm2 og et 5x2,5 mm2 ind i den dåse. Træk et 5x2,5 mm2 kabel hele vejen.
Ja, der skal sidde en afbryder ved kompressordelen. 

fase
Ja det ville også være det eneste rigtige at lave et træk

Også en voldsom investering i det 6  kvadrats kabel

Ja det bliver spændende

Har du nogen gode bud på den rette afbryder?  Til udendørs brug ved kompressor delen

der skal nok også  bruges en ​indvendig 

Hilsen Martin G.

Har du overvejet et CEE vægudtag med afbryder?
Et vægudtag har væsentlig større sikkerhed, ved service, da man kan tage stikket ud.

Når man Googler 3-fases afbryder får man, alt andet lige, kun sikkerhedsafbryder frem.
GSH 
hmm nej sådan en har jeg ikke set før, tænker om der er nogen der sætter denne type op ved ude delen ? 

Jeg kan ikke se nogen problemer ved at anvende sikkerheds afbrydere.  Der netop det her de er beregnet til. Både den som trådstarter har link til og den som ses på billede fra

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis