Hej, vi har overtaget et hus med nyt tag og diffusionsåben undertag. Vi skal nu til at isolere indefra, jeg vil helst lave det med ventilationen, da det anbefales af flere bekendte trods diffusionsåben. Der er ikke lavet det bedste ventilation ved udhænget (muret gesims) svinger alt mellem 2 og 20mm. Mit spørgsmål er om jeg kan etablere ventilationsstudser i kip, men ligeledes etablere studser i bunden af spærene, for at sikre ordenlig ventilation da nuværende ventilation er tvivlsomt?
Eller har folk god erfaring med diffusionsåben banevare og isolere helt ud til og lave et tæt udhæng.