Linjedræn, endestykker

Jeg har købt et linjedræn, https://www.jemogfix.dk/afvandingsdraen-med-metalrist-3-meter-garagepakke/4211/9031557/
Og har monteret det. 

Jeg har det problem at endestykkernes udgange sidder så højt at der ikke kan placeres fliser ved enderne. 

Jeg vil sætte en 45 grader bøjning på og komme under fliserne og skære plads til røret i flisen. Røret går indenfor i skur til en vask. 

Men jeg ender med en løsning hvor der altid står vand i røret, da det ligger under linjedræn niveau. Er det smart? 
Jeg går ud fra at vandet fra vasken godt kan komme af med vandet, men nu er jeg usikker.

Er det noget juks eller nogen der har en god ide?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Håndvask sæbe, regnvand lyder af juks.
Det ser ud til der også er mulighed for at afløbet går ud af bunden, vil det løse dit problem?

Vi prøver igen, i morgen --
Jens, det er ikke et afløb men en vask, alm vand, der bliver tilsluttet. 
I den anden ende af drænet er det rigtige afløb 110mm. 

Jeg er mest i tvivl om det at røret kommer til at stå fyldt med vand. Vinter og om det kan løbe hurtigt nok fra vask. 
Afløb må ikke stå fuld af vand. For det første så bundfælder snavs sig og for det andet så er der risiko for at det fryser. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Kobler du det sammen som du påtænker med en bøjning på drænets tilløb, laver du reelt en vandlås lige under jordniveau. Der er risiko for at det fryser og stopper pga af skidt.

Hvordan/hvor har du koblet afløbet fra drænet til?
Det er faktisk der du skal koble vasken på med et grenrør eller lignende.

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis