Bosch kondens tumbler kører en hel dag for at tørre tøjet

Hej
Min datter har en ca 3 år gammel Bosch WTW85149 SN(11) WDT67,mener det er en  serie 6 tørretumbler som skal bruge det meste af en dag for at tørre en maskinfuld tøj.
Det er startet fra den ene dag til den anden.

Den kører som normalt i et par timer, så kommer den med en "rens filter" advarsel. Det renser vi så (fnugfilter) og starter den igen da tøjet stadig er vådt.

Det skal man måske gøre nogen gange før tøjet 4-6 timer senere er tørt.

Den er med selvrensene kondensator så denne kan ikke tages ud og skylles.

Der kommer også vand i kondens beholderen.

Nogle gode forslag hvad kan der være galt ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bliver tøjet varmt - serie 6 er vist med varmepumpe.

Ja tøjet bliver varmt,den er med selvrensende varmepumpe.
Tjek om den selvrensende kondensator er ren. Hvis maskinen er lige som min, så sidder der en låge på forsiden. Bag den er et gråt dæksel, som man ikke umiddelbart kan tage af. Dette dæksel skæres frit hele vejen rundt med en kniv. Så har man adgang til kondensatorribberne.

Man kan selvsagt ikke lukke hullet, med den del man har skåret af. Der findes et reparationssæt, som er et nyt dæksel med en pakning, som kan skrues på. Til min maskine var det dette: https://www.bosch-home.dk/da/product/00646776

Min kondensator var dog helt ren da jeg ​åbnede op. Men det er da et sted at ​starte.
Tjek at slangen til kondensbeholderen er ren med fuld gennemgang. Der kan sidde en del "snadder" der som giver de beskrevne symtomer

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis