granitskærver / lim

Hej,

Nogle der kender navnet på det produkt som man kan sprøjte på granitskærver, så de binder sammen og ikke rykker sig? Jeg har tidligere set nogle videoer med det, men kan ikke finde produktet på google 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke navnet, men det er en slags resin ( harpiks ) limer du det fast til underlaget, gælder der sikkert samme regler, som med beton, mht. afvanding, fordi underlaget bliver tæt.  Tænker en lidt dyr løsning. Granit ligger ellers rimelig fast, når det er stampet/fastkørt.

Der er et par videoer om det. Det hedder : resin bound driveway eller flooring, pathway...
Sjovt at det kan dræne vandet væk fra indkørslen. 
Dvs. man skal ikke fylde det hele op med "resin", men kun lime stenene sammen. 
https://youtu.be/5NzQBcop2Nk 
DLG skrev den 23-08-2024 12:13:20

Der er et par videoer om det. Det hedder : resin bound driveway eller flooring, pathway...
Sjovt at det kan dræne vandet væk fra indkørslen. 
Dvs. man skal ikke fylde det hele op med "resin", men kun lime stenene sammen. 
https://youtu.be/5NzQBcop2Nk 

det er ikke til skærver , men perlesten , der er stor forskel

Jeg søger faktisk bare limlak som man kan sprøjte på Alm granit sten. Jeg har et lille areal hvor jeg gerne vil have de er faste
Annonce
Har du kigget hos Stonewalk som jeg linkede til? jeg tror de er eneste som har det her i DK.
Er du sikker på at limlak er vandfast??

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skal det være noget epoxy/resin, vil det kræve at skærverne er helt rene, og ovntørrede, da epoxy ikke binder på noget der er fugtigt..
Måske vandglas ville have den ønskede virkning ? Der findes 3 forskellige typer vandglas. Du kan prøve at spørge her, de skulle være ret hjælpsomme.. lINk

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Køb din epoxymaling online på Flügger.dk - få leveret eller hent i butik.     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis