Hjælp til plastclips vinduer

Jeg har problemer med mine vinduer.
Nederst i hvert felt sidder der en aluskinne med en plast-/gummiliste af en slags. Listen bliver holdt i spænd af nogle små, hvide plastpklodser, som med tiden knækker og falder ud.
Er der nogen der kender vinduet, eller hvor man kan købe nye clips/klodser?

Se venligst fotos. Det sidste er et forsøg på at filme klodserne nedefra og op.

Træd ikke på mine ledninger :o)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er muligvis Centrum Vinduer. Har søgt på nettet, men kan ikke finde de rigtige plastclips, som skal styre alu bundlisten.  

Kunne du ikke tage et billede fra enden af plastklodsen, og oplyse nogle mål. Jeg har noget liggende - så måske.

Søren O
Tak for tilbuddet. Jeg får min svoger til at hjælpe med at fisk en klods ud, og så vender jeg tilbage. 👍

Har fået lirket en knust klods ud. Målene på foto skal tages med et gran salt, eftersom klodsen er revnet 😇

Og løsningen blev en helt anden! 🤓

Min (kreative) svoger skruede en tynd skrue skråt op ude i hjørnerne, for at støtte alubundskinnen (hvilket virker helt fint).

Vi fandt i øvrigt ud af, at alubundskinnen bliver “fanget” af en modhage i clipsen ude til venstre på de ovenstående billeder og højre del af skinnen holdes oppe af den højre del af clipsen (se selve profilen på alubundskinnen nedenfor).

Selve bundfalsen er faktisk skrå (og var tør i mit tilfælde), så jeg er fortrøstningsfuld m.h.t. råd i bundrammen.

De tre trælister som holder ruden har alle en lille fals, og er fuget med en silikone-/gummifuge! Listerne er stiftet i selve falsen før der er fuget. Så jeg mangler lige at fuge det vindue, vi har haft skilt ad.

Håber det giver nogenlunde mening.

Mvh Bent

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis