Periodisk fejl på Landroid Worx plænerobot WR142E

Den har kørt fint i nogle måneder i denne sæson, men af og til kommer nu nogle meldinger på mobilen, hvor den mangler kanttråden - det kan være midt om natten eller andre tidspunkter - tilsyneladende helt tilfældigt. Den kommer selv i gang igen, og starter på de planlagte klipninger.

I går gik den imidlertid i stå midt i en klipning med samme fejlmelding: kanttråden mangler - og den tråd er testet så mange gange, at det IKKE er den, der er problemet er jeg sikker på !

Jeg bemærkede dog, at den grønne lampe på laderen blinkede, men meget meget svagt - det har jeg ikke set før.

Kender nogen den fejl ?

Mvh
KSor, Århus V
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har nu haft ladestationen på arbejdsbordet - renset og rengjort den - SÅ virker den igen, og har nu kørt i ca. en uge UDEN en eneste afbrydelse !

Mvh
KSor, Århus V
Ja, så er fejlene desværre begyndt at komme igen !

Periodiske, kortvaritige ​'afbrydelser' af et eller andet, som giver anledning til en postering i ​loggen med, at den mangler afgrænsningskablet - bare ​ganske kort perode = UNDER 1 minut iflg. loggen !

Det ville være rart, hvis det var muligt at "koge" indstøbningen af og herefter GEN-lodde alle lodningerne - je, synes det ligner en "kold" lodning !

Er der nogen, som har lignende erfaringer ?

Mvh
KSor, Århus V
Hej.
Tror Det er din strømforsyning det er galt med. Har selv haft disse problemer og skiftede til ny strømforsyning og har kørt perfekt lige siden.
Jeg købte en XLG-100-24-A LED hos Amzon.de.
Prisen var sølle 28 Euro, og køber du en af de dårlige hos Worx i Sverige, koster den ca. dkr. 1300.
Der er variabel indstilling af ladestrøm så husk at stille den på laveste trin.
Løsningen hentede jeg hos et Tysk ​brugerforum for bl. ​a ​Worx maskiner.

Hilsen Semiproof.
OK ... hvad skulle en logisk forklaring på denne periodiske fejl være !

Du siger "laveste trin" i ladning - hvorfor ?

OK - at skifte strømforsyning kan jeg da nemt prøve !

Tak for det !

mvh

Mvh
KSor, Århus V
Hej.

En ustabil strømforsyning giver udsving i bla din kanttråd.
En ustabil strømforsyning er også årsagen til at du nogle gange får  et flakkende grønt lys på din ladestation.

Da det er en periodisk fejl er den svær at måle på.

Dit batteri er konstrueret til det der svarer til den lave ladestrøm på den strømforsyning jeg har angivet. En højere ladestrøm er ikke ubetinget godt for levetiden af dit batteri.

Eneste afvigelse kan være at du rent faktisk har et brud eller begyndende brud et sted på din kanttråd, men det kan du måle dig frem til.

Hvis du besøger den hjemmeside der hedder www.roboter-forum.de, så kan du finde tekniske forklaringer på alt hvad angår worx også specifikt på den enkelte model.
Det er meget dygtige teknikere iblandt deltagerne i dette forum, bl.a nogle af Udviklerne fra Worx i Tyskland.

Jeg har iøvrigt samme model som dig.

Mvh. Semiprof.
Annonce
Så er der problemer igen med min robot :-(

Denne gang tror jeg nu det skyldes opdatering af App'en - efter de seneste opdateringer, har jeg meget svært ved at få den igang efter meddelelsen "Afgrænsningskablet mangler" - jeg roder rundt i menuerne, slukker/tænder, løfter den og pludselig begynder den at køre en kantrutine.

Jeg har tjekket kanttråden - der ER forbindelse - der er ny strømforsyning, og efter DEN er kommet, har jeg ikke set det tidligere problem med at den LED'en er slukket på ladestationen - nu er den for det meste GRØN.

Hvordan skal signalet på kanttråden se ud - en sinus/firkant eller hva' ?

NB: Det forum, som du tidligere har henvist til ser ud til at være blevet til et egentligt firma - er der andre interessante fora, som du kan henvise til ?

Mvh
KSor, Århus V
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis