Davs,
Jeg er ved at forberede til nyt køkken og har i den forbindelse lige lavet nye el installationer i det eksisterende køkken. Jeg har bl.a. flyttet et lampeudtag i væggen, som skal bruges til lys under overskabene. Lampeudtaget skulle flyttes for at der er plads til de nye, højere overskabe. Jeg så en fidus i at holde lampeudtaget over skabene og så gemme dette bag afstandsstykkerne/afdækningspladerne der senere skal op mellem overskabe og loft. Hvad jeg lidt for sent har fundet ud af er, at der ikke må være skjulte el installationer, hvor man skal bruge værktøj for at tilgå dem, hvilket man skal for at tilgå denne. Det giver selvfølgelig god mening, men jeg er ikke interesseret i at det skal være synligt, ej heller er jeg interesseret i at svine hele køkkenet til for at skære nye riller.
Derfor kigger jeg på et alternativ, som at et stykke afstandsstykke sidder fast med en form for "klik" beslag, a la samme ide som sokkelpladerne til IKEA køkkener. Jeg har fundet dette beslag:
https://www.bauhaus.dk/rullesnapper-33x14-mm og ved ikke lige hvor højt det er, men jeg tror det går. Inden jeg fortsætter med min ide, er der så nogen der har en bedre ide?