Hvor alvorligt skal man tage små tegn på skimmelsvamp?

Hej 

Jeg var i gang med at fjerne tapet da jeg fandt et mindre spor af skimmelsvamp under tapetet. Muren bagved er en murstens mur og ydermur, som umiddelbart ikke virker til at være ramt af skimmel.

Hvor alvorligt skal man tage så lille en forekomst af skimmelsvamp? Jeg overvejer at sandspartel væggen og derefter male. Men bær jeg gøre mere drastiske ting for at være sikker på at jeg får afhjulpet problemet? 

Jeg har vedhæftet et par billeder.

Jeg håber i kan hjælpe mig med at blive klogere på situationen. 😊
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart ikke noget stort problem og ikke noget usædvanligt på gammel tapet på en ydermur. 
Vask det ned med rodalon inden du fortsætter og sørg for at holde mere varme og ventilation på i rummet, så har du gjort det du kan.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det ligner en klassisk Københavner lejlighed, hvor væggene godt kan blive lidt kolde og fugtige om vinteren. Har selv haft sådan en lejlighed.
På trods af væggene ikke er de bedste, ligger den primære årsag til skimmelsvampen som regel et andet sted:

- manglende udluftning
- manglende varme
- dårlig maling/tapet
- indbyggede skabe op af ydervæg

Hvis du fjerner skimmelsvampen, spartler og maler med almindelige kvalitetsprodukter, tror jeg næppe du får problemer.
Den skimmel jeg har set i København, har næsten altid været ejerens skyld og ikke ejendommens skyld 😇
Kanon. Jeg har vasket det med Rodalon, som tog det hele. 

Tak for svaret. :) 
Det kommer igen hvis du ikke ændrer adfærd m.h.t. udluftning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også