GSM notifikation ved strømafbrydelse

Kære el-eksperter

Vores hus fra 1965 har en kælder, hvor vandet fra vaskemaskine, håndvask og afløb  via en dykpumpe pumpes til kloakken.

Jeg er dog nervøs for, hvis vi en regnvejrsdag ikke er hjemme eller på ferie og strømmen går, for i worst case, vil pumpen ikke tænde og vandet vil trænge tilbage i kælderen...

Findes der en "dims" på batteri, som fx kan sende en SMS, hvis strømmen går?

Med venlig hilsen 

Martin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en mulighed i stort set alle tyveri alarm modeller. De ringer alle ved strømsvigt og der kan tilkøbes vand alarm meldere også. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for gode bud begge to. 
En tanke kom til mig i går - Er det muligt at have et mindre UPS-anlæg tilkoblet en gruppe på eltavlen?
Mvh. Martin. 
Man vil normalt vælge en UPS der passer til det aktuelle forbrug, så man ikke skal betale for en større effekt end der er brug for. Man vi derfor normalt ikke lave en generel UPS til et hus.

Det undrer mig, at du har så meget fokus på strømafbrydelse, der kan være andre årsager til at en pumpe ikke kører. En ekstra pumpe, der har batteribackup, ville give langt mere sikkerhed. Alternativ, kan du sørge for at der ikke er noget, der ikke kan tåle vand, den nederste halve meter i din kælder.

Du kan sætte en vandlækagesensor i din kælder, så kan du altid forvisse dig om at der ikke er vand i din kælder. Hvis du ikke kan få fat i den, er der nok strømafbrydelse.
Der kan fås mange forskellige, fx en trådløs fra Ikea til 69 kr. Du skal dog have en HUB, men så kan du tilslutte lige så mange sensorer du vil.

https://www.ikea.com/dk/da/p/badring-vandlaekagesensor-smart-60504352/
https://www.ikea.com/dk/da/p/dirigera-hub-for-smartprodukter-hvid-smart-10503406/

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis