Kan det omdannes til udendørs stik

Hej. Har denne varmepumpe installeret udenfor, hvor den får strøm fra en isolator. Er det noget man kan lave om til et normalt udendørs stik? Jeg skal have tilsluttet en robotplæneklipper udenfor, og tænkte man kunne gøre noget smart med denne i stedet for at trække nye kabler. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja man kan godt låne noget strøm fra den afbryder... til en robot plæneklipper
Fedt! Hvordan ville det foregå rent lavpraktisk?
Hvis du kan acceptere, at stikkontakten sidder lidt under afbryderen til din varmepumpe, monterer du stikkontakten lidt under afbryderen. Du skal skifte kablet mellem den ny stikkontakt og afbryderen.
Hvis du vil have stikkontakten et andet sted, sætter du en dåse ind på tilgangen til varmepumpen på samme måde som beskrevet for stikkontakten og fører et kabel fra dåsen hen til det sted, hvor du vil have stikkontakten.

fase
Der kan sættes forskruning i toppen af den betjenings afbryder. Så kan kabel til robot stikk. komme den vej. De nye forskruninger er ret tætte, men ellers kan man sætte en plade over så det ikke regner direkte på den. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er da helt korrekt, at der kan sættes en forskruning i toppen af afbryderen. Jeg har bare ikke de bedste erfaringer med kabler ind foroven.

fase
Annonce
Men ville jeg kunne trække strøm fra den boks på billedet til et nyt udendørs stik som her https://www.silvan.dk/e-line-udendoers-dobbelt-stikkontakt-vandret-m-jord?id=2680-5344897&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwoJa2BhBPEiwA0l0ImF0nJLwg51-yVsOBp1-mq81jE-8sbPp9-dzaETBBSuPz2JzW30U7OhoC_78QAvD_BwE
Ja, det er der ikke noget i vejen for.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis