klinker direkte på plankegulv

Vil gerne have lagt klinker direkte på et nuvænde ældre plankegulv,
men ønsker ikke højden øget.
Findes der en flydende spartelmasse som armerer? eller kan man måske bruge en tynd masonitplade?
Eller kan man bare lime klinkerne på direkte?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Morten.

Din ide med klinker på bræddegulv kan godt lade sig gøre, man skal bare være meget omhyggelig.

Det første du skal gøre er at sikre at gulvbrædderne ikke ”giver” sig for meget. Dette kan klares med en masse skruer.

Derefter kan du lime samlingerne mellem brædderne, med et 10 cm. bredt armeringsbånd. Dette er ikke nødvendigt, men anbefales kraftigt.

Derefter skal du bruge en nevileringsmørtel til at dække hele gulvet. Her kan jeg stærkt anbefale mærket Ceracit ( de giver garanti for deres produkt kan bruges direkte på gulvbrædder ).

Og så er det ellers bare om at lægge klinkerne. God fornøjelse

MVH

Murermesteren
Jeg har lagt klinker på min bræddegulv, og de ligger der stadig efter 3 år, uden at nogen af fugerne er knækket.

Jeg brugte også Cerasit som Travertin foreskriver, men jeg tilsatte noget flexibel masse, også fra cerasit. Jeg brugte også en røvful skruer, men dog ikke dette bånd mellem samlingerne, ærgeligt at jeg ikke havde hørt om det.

Husk at bræddegulvet skal primes inden du hælder nivileringsmassen på.

Herudover brugte jeg en flexibel klæber, og herudover silikone granulat i fugemassen.

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svarene.
Kunne man forstille sig at jeg kunne bruge en tynd træfiberplade eller lign. istedet for armeringstape og spartelmasse som I beskriver?
Hej morten

umiddelbart vil jeg tro det bliver lidt for flexibel om du vil, men det kommer nok an på selve gulvet, hvor stabilt de ligger, og hvor langt der er mellem strøerne.

hele processen med spartelmasse osv, er selvfølgelig noget mere omstændig, men så får du også noget der holder. Hellere bruge et par dage ekstra, fremfor at du skal ligge hele skidtet om efter 1 år, fordi fugerne revner.

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
det er et meget lille areal det drejer sig om 1 m2.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også