Have design

Hej alle

Vi er nået til et punkt hvor friværdien tillader os at tackle nogle af de projekter vi har drømt om men ikke haft økonomi til hidtil.

Vi kunne godt tænke os at få lavet vores have, det er ikke noget vildt, det er mere så man får noget som "hænger sammen", vi ville gerne om man kunne snakke med en som så kunne komme med ideer til hvad vi kunne gøre, altså en "have designer" som så kunne lave et par forslag i "3D" så man ligesom kunne se hvad vi kunne ud fra de ønsker vi har.

Hvem tager man lige fat i, er det bare et have firma eller skal man have fat i en slags arkitekt?

Vi forestiller os at den plan vi lægger skal føres ud i livet til næste forår, men det er rart at have planen allerede nu så vi ved hvad der skal laves og evt kan tackle små del-elementer hen over efterår og vinter

I første omgang vil vi bare gerne have ideer med tegninger/3D visualisering

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en havearkitekt du skal have fat i. ​Normalt tegner de ​skitser i hånden. Hvis du ligefrem vil have 3D tegninger kan jeg kun tro prisen stiger betragteligt.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 19-08-2024 20:53:09

Det er en havearkitekt du skal have fat i. Normalt tegner de skitser i hånden. Hvis du ligefrem vil have 3D tegninger kan jeg kun tro prisen stiger betragteligt.

Når jeg siger "3D" så var det fordi jeg regnede med at de lavede det i et program som kunne generere en 3D model af haven så man kunne få et indtryk af hvordan det kom til at se ud. 

. Altså lidt ligesom når man designer sit køkken på ikeas hjemmeside og man så kan få den til at rendere det i 3D.

Men det er måske ikke noget den slags bruger? 😄

Ikea-skabe har faste mål, det har blomster, træer og buske ikke. De kan ikke laves med almindelig CAD software uden at det er kæmpe arbejde. Prisen for en 3D model vil nok overstige hvad en gartner skal have for at lave ændringerne i haven.
GodeVen skrev den 20-08-2024 12:06:59

Ikea-skabe har faste mål, det har blomster, træer og buske ikke. De kan ikke laves med almindelig CAD software uden at det er kæmpe arbejde. Prisen for en 3D model vil nok overstige hvad en gartner skal have for at lave ændringerne i haven.

OK så er det nok ikke sådan noget vi skal have lavet 😄

Det er bare mig der havde forestillet mig at der fandtes software som kunne vise den slags forholdsvist nemt nu om dage.

Jeg må have fat i en have designer og se hvad de kan og hvad den salgs koster.

Tak for hjælpen 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis