Jeg vil gerne energi effektivisere vores hus over de næste par år, og vil i den forbindelse selvfølgelig helst starte hvor gevinsten bliver størst.
Har i den forbindelse overvejet at anskaffe mig et termisk kamera, både for at se hvor jeg evt har kuldebroer, om der eks er tætningslister i vinduer, døre eller lign som giver mening at udskifte, men også hvor mine gulvvarme slanger går når der er behov for denne oplysning og mange andre ting et sådant apperat kan hjælpe med.
Men synes det er lidt svært at blive klog på om de billigere modeller er gode og præcise nok?
Har kigget lidt på eks
Flir One Pro
Flir TG267
Og på brugt Bosch GTC 400 c
Kan godt se ideen i flir one pro med en så lille enhed, men jeg bruger iPhone og de nye iPhone er jo ved at gå væk fra Lightning stikket, så frygter lidt den vil være en dårligere køb efter nogle år hvor jeg formentlig overgår til nyere tlf uden Lightning stik.
Men er der nogle erfaringer derude med nogle af disse? Har prøvet at se lidt video på de forskellige men ikke rigtigt noget jeg er blevet meget klogere af, og Flir tg267 synes jeg de fleste videoer er elektrikere der bruger den på print eller eltavler, altså noget hvor de er rigtig tæt på emnet, det kommer jeg måske også til men ikke som primært, jeg vil også som minimum kunne stå 3-4 meter fra eks et gulv, vinduer eller lign og kunne se et klart billede.
Er der nogle erfaringer med nogle af disse termiske kameraer? Eller evt et helt andet kamera folk vil anbefale i prislejet under 5000,-