Erfaringer med komposit tag? Easytile

Hej. Vi står og overvejer at få udskiftet vores tag på ca 120m2 inden de nye asbest regler træder i kraft. 

Tagdækningen er på nuværende tidspunkt sort, eternit m. asbest. 

Eftersom det er næsten umuligt at få fat i nye eternit-plader lige nu, da jeg ikke er den eneste som har fået den ide;) Gik og overvejede om et ståltag skulle være alternativet, men er faldet over det her komposit tag. 

Nogen som har erfaringer med det? Både ift. pris, montering, kvalitet osv. Umiddelbart lyder det rigtig lovende, samtidig med at jeg undgår at lave undertag. 

Det er begrænset hvad jeg har kunne finde omkring det, så smid endelig links mm. 
Har fundet dette link indtil videre: https://www.ftm-aps.dk/easyroofing 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden der skal gå for meget "sur gammel mand" i den så på 2 minutter fundet flg udførlige tekniske specifikationer "UV-stabil, gennemfarvet materiale" og "Genbrug af polymermineralmateriale" samt en producent-hjemmeside der ikke virker 🙄 *suk*

Jeg ville ikke bruge mere tid på at overveje det.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 18-08-2024 17:09:26

Uden der skal gå for meget "sur gammel mand" i den så på 2 minutter fundet flg udførlige tekniske specifikationer "UV-stabil, gennemfarvet materiale" og "Genbrug af polymermineralmateriale" samt en producent-hjemmeside der ikke virker 🙄 *suk*

Jeg ville ikke bruge mere tid på at overveje det.

/BOFH 

Hej BOFH,

Tak for svar. 

Jeg er enig i at hjemmesiden jeg har linket til ikke virker helt seriøs. Men syntes dog ideen med produktet virker rigtig god. Derfor kunne det være fedt hvis der var nogle som kendte nogle danske producenter/leverandører som havde erfaring med sådan et produkt. 
Der er også en tråd her på lds fra 2011 hvor der blev spurgt, men ingen svar. 
Humlen er nok at hvis det var et revolutionerende produkt ville der nok være mere info at finde på det - altså hvis fagkundskaben havde kigget på det og IKKE forkastet det. 

Ift et samlet tagprojekt så er undertag en marginal fordyrelse men med en meget stor forbedring af kvalitet af løsningen. Ift vægt og spærdimensionering så findes der også letvægtstegl (i traditionel brændt ler) som mange tage kan bære uden yderligere forstærkning. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg og en kammerat snakkede med en forhandler for et nogle år siden om disse komposit produkter - fordelene var vægt, ingen kondens og pakninger i pladerne, så undertag ikke nødvendigt. Vi valgte dog siden et traditionelt materiale ( let beton ) fordi levering, garanti mv. var lidt uvist. Kammeraten har dog haft dem liggende på et legehus i mere end 10 år, og eneste forskel er farven. Men stål har det jo også med at falme, så...
Personligt ville jeg ikke vælge dem uden en godt undertag, og så er prisen ikke spiselig mere.
Ps. al komposit ( genbrugsplast ) forvitrer og nedbrydes af UV, men hvornår? og på et tidspunkt kan det vel takseres som farlig mikroplast også.. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis