Huller under dør SoranDK 54 8450 18-08-2024 00:05 Når jeg får sat ny yderdør i vil jeg sløjfe denne mellemdør i vindfanget, men hvorfor er der huller i mørtelen i hver side under den?Skal de være der? Har de en funktion? 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Thomas_Mygind 1455 2880 18-08-2024 08:08 Det kan ikke have nogen funktion.Årsagen er måske noget med rækkefølgen under opsætning af lister, dørkarm.... Dørtrinnet er nok lagt først og er blevet støttet op med betonkanten. Her har det nok været planen ikke at påvirker listerne omkring karmen for meget, så man senere nemt kunne sætte lister og gerikter på. Men så er den nederste liste sat på - og den har ikke været bred nok til at dække det hele.Ville havde været bedre hvis den sidste bundliste have dækket alt betonen.
SoranDK Trådstarter 54 8450 17-09-2024 00:20 Thomas_Mygind skrev den 18-08-2024 08:08:25Det kan ikke have nogen funktion.Årsagen er måske noget med rækkefølgen under opsætning af lister, dørkarm.... Dørtrinnet er nok lagt først og er blevet støttet op med betonkanten. Her har det nok været planen ikke at påvirker listerne omkring karmen for meget, så man senere nemt kunne sætte lister og gerikter på. Men så er den nederste liste sat på - og den har ikke været bred nok til at dække det hele.Ville havde været bedre hvis den sidste bundliste have dækket alt betonen.Fino :-) Jeg har helt sikkert også tænkt mig en lidt anden overgang, når døren er fjernet... Derfor jeg skulle vide om hullerne er nødvendige :-)