Skruemaskine slår gnister og lugter

Jeg har fundet min skruemaskine frem efter længere tid. Da jeg brugte den kom der gnister i "udluftningshullerne" bagerst og den røg og  lugtede grimt. Og havde næsten ingen kraft.
Jeg kan godt huske, at den også lugtede, da jeg lagde den væk sidst jeg brugte den... 
Batterier fejler ingen ting, da de er prøvet i en anden maskine....

Hvad kan det være? Og mere vigtigt; er det til at fixe selv og rentabelt? 

Det er en Dewalt DCD776

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Motor defekt  -  byt til ny !

"AUTOELEKTRIKEREN"
Du kan være heldig at ​det er kullene der har sat sig i holderene, ​går de for stramt, så ​puds den lidt på fladerne, ​brug et stykke fint sandpapir på en flad overflade, og kør kullene hen over.

(det ​kan også skyldes opslidte kul)

Men desværre er det nok mest sandsynligt at ankeret er brændt af.

Vi prøver igen, i morgen --
Havde samme problem med en rystepudser ( blå Bosch ) - jeg fandt et billigt sæt af forskellige kul, fik tilpasset det sæt der ramte originalen bedst og den kører igen. Betinger jo anker, kommutator og holdere er intakte, Kul sæt HER 
( ps. originale er bedst hvis de findes og ikke koster spidsen )

😂 I snakker sq lidt volapyk for mig..... Altså jeg skal ha skilt den ad og komme ind til motoren bagerst? 
Hvis den lugter af brændt lak så er der ikke noget at gøre. 
Vil du prøve så skal den skilles ad, og de 2 kul sidder så bagerst i motoren med hver sin fjeder. Her et eksempel på Dewalt kulsæt 
Jeg køber dem hos Brøndum elektro i Viborg. De koster et par hundrede kr. med fragt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Prøv at kik denne video, hvis du selv vil i gang med at reparere.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis