Elastisk fuge/ vinduer

Jeg er nødt til at skifte nogle fuger (522) imellem nogle vinduer, da de har givet efter enkelte steder.
Jeg kan sex at der ikke er fugestop bagved, der hvor den har givet sig, enkelte steder, og andre steder kan jeg ikke finde en forklaring.

Mit spørgsmål er nu:

1) Jeg har renset så meget fuge af med hobbykniv som jeg kan, men hvor rent skal det være, før ny fuge kan komme i, og hvad kan jeg eftersende med?

2) Da det kun er de lodrette fuger, vil ny fuge støde op mod den vandrette af samme slags (522). Er det ok?

3) Jeg kan se, at den har sluppet et sted, hvor der er cembritplanke/ den ikke hæfter ordentligt på cembritplanken ved det ne vindue. Hvad gør jeg fremadrettet her?

Hvis du prøver - så lærer du noget
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1) så meget som muligt af den gl fuge skal renses væk, ellers vil den nye fuge jo kun kunne binde mod gl fugemasse = mangelfuld vedhæftning og holdbarhed 
2) Ja, men selvfølgelig ikke optimalt og afhængig af lysindfald/solblegning vil du også skulle acceptere en farveforskel
3) fugemasse hæfter på stort set alt så stedet er måske blevet forurenet med noget fedtet/olieholdigt. Mest sandsynligt er at planken er svækket i overfladen og blevet porøs så fugen har rykket sig fri. Jeg ville (forsigtigt) forsøge at rense det af med acetone når den mekaniske afrensning er ovre. Vær forsigtig da acetone er skrappe sager der godt kan afblege.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Super tak🤜🤛

Hvis du prøver - så lærer du noget
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere