Forskel mellem P6 og B6 bølgeplader

Kære alle
Jeg har et etplans parcelhus fra 1966 med det originale tag af bølgeeternitplader, som indeholder asbest. Der er ikke planer om at skifte hele taget, men der er nogle plader, som muligvis skal udskiftes.
Jeg har altid troet, at pladerne var B6 bølgeplader, men efter at have målt dem (ca. 108x121 cm og 5,5 cm tykke), er jeg blevet lidt i tvivl, da størrelsen passer bedre til P6.
Hvad mener I? Kan P6 plader altid skæres til at passe B6?
Hvad er forskel mellem P6 og B6? Og kan det være, at der har ligget P6 plader siden 1966?

På forhånd tak for jeres svar og hjælp!
Med venlig hilsen
Andras

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ikke et bilede af dine tagplader, så det kan ses, hvilke plader det drejer sig om?

fase
Hej 

Jeg har det her liggende på min telefon. Jeg håber det kan hjælpe. I kan se at nogle af pladerne blev skiftet ud (inden vi flyttede ind). 
Hvor har du betegnelsen P6 fra?

Tidligere fra Aalborg, Dansk Eternit, senere Cembrirt, og nu "Switspearl" har, mig bekendt, aldrig brugt betegnelsen P6.

P6 kan muligvis være et Hollandsk fabrikat.
Har tidligere haft Hollandsk brochure hvor jeg konstaterede at bølgeprofilerne ikke var ens med f.eks. B6.
Det ligner B6 plader. Målet på pladerne tyder også på B6. P6 har også en anden profil, der ikke passer med B6.

fase
Er du sikker på det er de orginale plader med asbest? De ser fine ud, eller er de blevet malet?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også