Sommerslukke for varmen

Vi har netop overtaget hus 1/8-2024. Selvom sælger gav en ok vejledning i de fleste ting, så nåede vi ikke forbi varmesystemet.  Der er gulvvarme nogle steder og andre steder radiatorer. 

Radiatorer har vi slukket for, og gulvarmen (Wavin i nogle nyere renoverede værelser har vi skruet ned på 6 grader, og LK i nogle ældre værelser har vi skruet helt ned for.). Men alligevel virker det til at varmen er tændt.  Blandt andet er der en håndklædevarmer på badeværelset der brager varme ud af. Sælger har oplyst at håndklædevarmeren er sat sammen med gulvvarmen i badeværelset og derfor ikke har sin egen termostat. Men selvom jeg har skruet ned til 6 grader på badeværelset (wavin), for et par dage siden, er den stadig brandvarm.   

Er der en der udfra disse billeder kan guide mig til hvordan jeg sommerlukker for varmen generelt set. Så spildes der i det mindste ikke energi på den korte bane, indtil jeg finder ud af gulvarmesystemet. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at lukke ventilen med det røde håndgreb i nederste venstre hjørne på billederne.

Søren O
Mener du 1 eller 2 her ?  
Ventil nr. 1.[

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis