Ophængning af skab: Er dette et problem?

Hej Alle
Jeg skal hænge et skab op, som er større end det på billedet og kanten vil således ramme ud over fliserne, hvor der er en niveauforskel på 1,2 cm. Skruen monteres indeni skabet og vil være ustøttet i de 1,2 cm. Er det et problem? Hvad kunne løsningen være?

Tak for hjælpen.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor stort et skab og hvor meget vægt skal der bæres? Hvis skruerne er stærke nok og ellers kan få fæste nok i væggen bør det ikke være et problem. Alternativt så skrue et stykke træ fast på væggen først og sætte skabet fast på/mod dette.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 16-08-2024 16:15:58

Hvor stort et skab og hvor meget vægt skal der bæres? Hvis skruerne er stærke nok og ellers kan få fæste nok i væggen bør det ikke være et problem. Alternativt så skrue et stykke træ fast på væggen først og sætte skabet fast på/mod dette.

/BOFH 

Tak for svar😊. Skabet er 50 x 70 x 15 cm. Det er ikke let, men ved ikke lige, hvor meget det vejer🤔😃

Det skal nok holde. Men forskelligt kryb og kræ får et hyggehjørne deroppe.

Du kan evt lukke sprækken med noget silikone...eller akryl fugemassr
1,2 cm med silikone eller akryl?
Not.

Annonce
Øhh det er da blot at bruge et bagstop og så fuge..... 1,2 cm er vel ikke breddere end et alm vinduesfuge 
Køb SÅDAN EN POSE

3 hvide giver 1,2 cm. Læg dem oven på hinanden, bor et hul i hver ende, halvér dem og brug dem som "skiver" mellem skab og væg.
Så slipper du for at bunden af skabet trækkes ud fra væggen, hvis du strammer skruerne for meget.

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Regmos skrev den 17-08-2024 10:25:31

Køb SÅDAN EN POSE

3 hvide giver 1,2 cm. Læg dem oven på hinanden, bor et hul i hver ende, halvér dem og brug dem som "skiver" mellem skab og væg.
Så slipper du for at bunden af skabet trækkes ud fra væggen, hvis du strammer skruerne for meget.

Genialt! Tror faktisk, at jeg allerede har en pose liggende😁

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis