valg af robotplæneklipper

Jeg skal have ny robotplæneklipper og vil høre forum om mening.
Når man vælger en klipper med kanttråd, så er det generelt en god idé at købe en der er designet til en større have end den man har, da den klipper i kaos og derfor kan det tage lang tid inden den dækker hele have, men gælder det samme med GPS? Den klipper struktureret, så den er ikke så lang tid om at dække haven, derfor tænker jeg på om der er samme behov for at bruge en klipper med overkapacitet.
Jeg har en have på omkring 6-700 kvm og ville købe en klipper der er sat til 500kvm. Ved ikke om det lige er i underkanten.

-I reject reality and substitute my own.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ville hvertfald ikke købe en der er beregnet til mindre end du har, uanset klippemetode.
Ville sige 20% over dit antal m2. Bedre og have lidt overkapacitet..
Du skal købe en til 1000 m2. En til 500 m kan ikke klippe din plæne uden at skulle lades op.

fase
Har nogle bekendte der har en Gardena (Husqvarna) en af de mindste modeller, de har en lidt ujævn plæne der hælder lidt ud mod hækken. Den sidder ofte fast, og skal genstartes, forhandleren har flyttet kanttråden lidt ind, men det er ikke ideelt, og den sidder stadigvæk fast, især hvis plænen er våd..

Der er nogle gps styrede der køre struktureret, men om det gælder alle ved jeg ikke.

Denne her er faktisk ret imponerende, den kan køre i flere områder, og tager også langt græs, og er med træk på alle 4 hjul.
Kender ikke mærket, men mon ikke andre kan noget lignende??

Denne youtuber har testet den, han plejer at være meget ærlig omkring de ting han testet.

Vi prøver igen, i morgen --
GPS ville jeg vente lidt med. Synes de fortsat er voldsomt dyre. Kender flere der er glade for gardenas city modeller. Mon ikke der snart kommer tilbud på dem?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis