Garage i stål eller træ

Hej folkens. 

Vi skal til at bygge en 90 kvm garage og er meget i tvivl om hvordan vi vil have den lavet. 
Vi står med muligheden for at lave den i stålspær også bygge den op med en skalmuret ydervæg. 
Den anden mulighed er at lave den i en trækonstruktion som den bærende del også skalmur uden på

Hvad anbefaler folk at gøre og hvorfor ? 

Størrelse på konstruktionen/spær betyder intet, da jeg skal bruge pladsen til isolering alligevel (200 i væg og 300 i loft)

Obs. Jeg laver intet af det selv
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo et spørgsmål vi umuligt kan svare på for dig, da det afhænger fuldstændig af hvad der passer til huset og hvad du selv kan lave.
Den murede har den fordel den kræver mindre vedligehold. Ulempen er højere materialepris, og hvis du ikke selv kan mure en væsentlig højere totalpris.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 14-08-2024 19:11:11

Det er jo et spørgsmål vi umuligt kan svare på for dig, da det afhænger fuldstændig af hvad der passer til huset og hvad du selv kan lave.
Den murede har den fordel den kræver mindre vedligehold. Ulempen er højere materialepris, og hvis du ikke selv kan mure en væsentlig højere totalpris.

Beklager jeg har været uklar i min beskrivelse. Jeg har rettet den. 

Begge konstruktioner har en opmuret facade, men den er ikke bærende. Det er enten træ eller stålkonstruktionen som er. 
Beklager 🙂
Hvis prisen ikke er vigtig, så vælg stålspærene da du herved kan få fuld loftshøjde.

Selvbygger med stort S. 
Klart en  løsning med stålspær. Og lav den med loftet til kip. Vil give helt andre muligheder for at sætte en lift ind. Lave et lokalt dæk der fx rejses på stål søjler, vil også give fleksibilitet og mulighed for at etablere et mindre værksted med bedre varme osv... 

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis