Skift af rude i hoveddør som sidder fast

Hejsa, 

Jeg skal have skiftet 1 af 3 ruder i en hoveddør, men når alle lister er taget af samt opklodsninger fjernet, bliver ruden bare hængende.

Jeg har prøvet at yde pres fra bagsiden uden at den løsner sig bare lidt.

Der kan skimtes lidt hvidt ned langs ruden på bagsiden men kan ikke se hvad det kan være.
Kan det være lim el. ? 

Er der en som har en ide til hvordan jeg kan få det fri ?

Jeg har overvejet noget ståltråd for at se om det evt. kunne skære igennem og få løsnet, men hvis der var en nemmere mulighed vil det være dejligt.

På forhånd tak :D
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogle billeder ville nok hjælpe på forståelsen? 😉

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Afh. af alder ( formoder træ ) , kan ruden sagtens være limet fast og rudekit er noget bøvl. 
Prøv først, med en skarp hobbykniv at skære i bund i falsen der er synlig efter lister er afmonteret. Hjælper det ikke, så skær falsen indefra hvor der normalt ligger en tætningsliste. Sæt en flad spartel i sidst nævnte og se om ruden giver efter.
Hvis intet hjælper, så lav et kontrolleret kryds med en glas skærer, og adskil ruden forsigtigt - tag en side ad gangen.
Husk briller og tykke handsker - når du brækker rudestumper ud.  

Det er formentlig er form for lim som holder ruden.

Det er almindeligt hos ansete fabrikanter at ruder limes fast, således at indbrudstyven ikke bare kan fjerne given rude, når de udvendige glaslister er fjernet.

Prøv at løsne ruden med en tynd spartel, indvendig, hele vejen rundt, så burde den være til at få ud.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også