Kan ikke samle Marina 6 hk 4 takts påhængsmotor

Hej, jeg har skiftet impeller på min mariner6hp, 4 takts, og vil samle det igen. Men jeg kan ikke stikke benet op i gearet, da det føles helt forkert. Som om den støder på noget hårdt. Og det er ikke røret til kølevand. Da jeg skilte det af, kan jeg ikke huske hvilket gear den sad i, så hvis en kunne svare på hvilket gear den skal stå i når den skal samles, så er det da på plads? Jeg har haft den samlet en gang, men der stod gearet i fremad, men så kunne jeg ikke skifte gearet da jeg havde samlet det. Så derfor måtte det af igen. Men i går brugte jeg 4 timer til at få benet på. Håber på et tricks af et eller andet. 🥴
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er nogle stråler i enden af trækakslen, de skal fange oppe i motoren. Står den i gear kan du dreje lidt frem og tilbage med propellen, eller drej svinghjulet ( afmonter tændrør, så er det nemmer at dreje svinghjulet, og så springer motoren jo heller ikke i gang)
Nu kan jeg ikke huske hvordan gearforbindelsen funger, der er flere forskellige måder, men det kan også drille.
Kølerøret lyder det til du har styr på..

topen af drivakslen på gearkassen..

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar, jeg må prøve igen, synes bare jeg har prøvet alt efterhånden. Men jeg tager en tur mere med den senere i dag😃
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis