Behandling af stol fra 1970

Hej.
Jeg har brug for hjælp til hvordan man renser, reparerer og behandler jeg denne stol?
Jeg ved ikke hvilket materiale stolen består af, men ryglæn ligner krydsfiner☺️ Stolen er fra ca. 1970 og har stået i et rygerhjem, så den skal renses grundigt og have nyt betræk og underlag.
Hvordan renser, reparer og behandler jeg den?
Mvh. Julle
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner at ryglænet er fineret. Skaderne i fineren skal du ikke regne med at du kan reparere, medmindre du har evner som møbelsnedker. Så hvad du skal gøre er afhængig af hvad du vil acceptere og hvad du kan. Der findes forskellige typer af træfiller, men det vil være tydeligt at stolen er repareret, da det vil blive ensfarvet uden årer.

Jeg kan forestille mig at ikke har lyst til at male stolen, for så var det ikke noget problem. Du kan forsøge at reparere skaden med træfiller, hvis det ikke ser godt ud, kan du blive nød til at male rygstykket. Du kan eventuelt gør det i samme farve som betrækket.

Rengøring af træet kan blot gøres med almindelige rengøringsmidler og en halvstiv børste. Det skal haven en ordentlig skrubbetur. Afmonter sædet først.
Tak for svar, men ved du hvilket materiale stolen er evt. er lavet af (ikke ryglæn), kan det være palisander eller mahonie - det er mere for hvordan jeg behandler stolen efter den er renset/gjort ren, så den fremstår nyere og knap så slidt?🤷‍♀️😊
Det kan jeg ikke svare dig på. ​Det vil normalt have større betydning om stolen er lakeret eller ej.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også