Wheel Horse havetraktor aflader batteri

Hej med jer

Jeg har en gammel Wheel Horse havetraktor med Kohler motor, som for et års tid siden begyndte at have et tomt batteri efter den havde stået stille i noget tid. - Batteriet var gammel, så jeg købte et nyt, da jeg tænkte det var klappet, men traktoren aflader stadig batteriet. 
Traktoren i sig selv er jo gammel, men det har ikke været et problem før. 
Jeg har forsøgt at måle om den trækker nogle ampere, men der er 0,00 i forbrug - Når jeg aktiverer tænding eller lyset, så får jeg et udslag(selvfølgelig), men ellers ingenting.
Jeg monterede en primitiv hovedafbryder direkte efter +-polen på batteriet, men den har ikke løst problemet. Nu har jeg forsøgt at koble batteriet helt fra efter jeg har ladet det op og her 3 uger efter, hvor det ikke har været på traktoren er der stadig fuld knald på det (12,70V) 
-Jeg er sgu løbet lidt tør for gode idéer, derfor skriver jeg herinde - hvad pokker kan det her være?  - Kan jeg have et forbrug mindre et mit multimeter kan måle, som stadig kan aflade mit batteri henover 14-dages tid? Eller hvor kan fejlen ligge? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ​desværre ​regne med at 12,7 volt på batteriet ​betyder at det kan ​give nok strøm. Jeg synes at du skal ​prøve med at andet batteri.
Hvis indstillingen af dit instrument er som på billedet, vil du ikke måle noget. Du skal stille instrumentet på DCA og begynde på højeste område. Så får du måske et udslag.

fase
GodeVen skrev den 13-08-2024 14:15:06

Du kan desværre regne med at 12,7 volt på batteriet betyder at det kan give nok strøm. Jeg synes at du skal prøve med at andet batteri.

Der skulle selvfølgelig have stået 

Du kan desværre IKKE regne med at 12,7 volt på batteriet betyder at det kan give nok strøm.

Men det har I nok regnet ud.

Batteriet på billedet ser ikke nyt ud.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis