Hej, jeg er i gang med at bygge et nyt skur og har brug for lidt vejledning fra jer. Jeg har allerede et betonfundament, der er 900 mm dybt - hvor der bliver monteret 3 stk med leca 10x19x49 oven på hinanden , samt indstøbte gevindstænger til bundrammen. Jeg har nu ændret lidt i mine planer og vil gerne placere et stort vindue ved siden af døren "Jeg har købt vindue + dør - så målene kan ikke laves om ". Som det fremgår af mit "SketchUp"-billede (Sorry er ikke er perfekt), er der kun ca. 166 mm mellem døren og vinduet. Døren er venstrehængt og i trelags glas. Jeg er bekymret for, hvordan jeg bedst muligt kan montere vinduet og døren tæt op ad hinanden, så de stadig kan bære taget, som skal laves i pap.
Jeg ønsker også et stort udhæng på en meter over både dør og vindue.
Der er endnu ikke taget højde for de indvendige vægge, men jeg planlægger at bruge 95 mm isolering og en farmaceutplade. Jeg har derfor ikke meget mulighed for at flytte døren eller vinduet, og på ydersiden vil jeg montere listebeklædning. Jeg håber, min beskrivelse giver mening.
Spørgsmål 1: Hvordan sikrer jeg, at døren monteres forsvarligt tæt op mod vinduet?
Spørgsmål 2: Hvordan kan jeg konstruere overlæggeren over vinduet, så jeg får mulighed for et 1 meter udhæng over både vindue og dør samt et 300 mm udhæng på de to andre sider af skuret? Den sidste udhæng er åben og kørte direkte i tagrenden
Spørgsmål 3: Hvilken dimension vil I anbefale til spær til et let tag af pap? Jeg overvejer 45x195 mm med 400 mm mellemrum.
Spørgsmål 4: Hvad vil være den bedste løsning for spærene, når der skal laves et udhæng på 1000 mm over døren og vinduet?
Venstre side er bygget i skel så maks færdig mål 2,5 m