Udskiftning af halogen transformer

Transformeren til halogen spots'ene på badeværelset er røget så jeg har købt en ny. Der kommer en ledning med tre ledere (brun, blå, sort) der skal løbe ind i transfomeren (den nye er Ledvance Halotronic HTM transformer, 150W, https://res.cloudinary.com/evoleska/image/upload/v1676615134/xedu0z3iazvkvwewjcia.pdf). Men hvordan forbinder jeg disse? Hvis jeg blot tilslutter brun og blå lyser spots'ene fint, men afbryderen virker til gengæld ikke. Vedhæfter billeder af hvordan lederne løb ind i den gamle transformer (Tridonic Lovotec Te-T 0150).

Takker
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at forbinde sort i stedet or Brun til tråden. Husk at sætte en muffe på den brune.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Tak. Hvis jeg forbinder sort og blå lyser spots’ene helt kortvarigt når jeg trykker på afbryderen. Eller hvis jeg holder afbryderen nede. Det er en “klik”-afbryder. Andre forslag end at skifte afbryderen?
Prøv at tage tangenten af afbrydere, for at se om der sidder en fjeder til lave afbryderen om til en "klik afbryder". Hvis der er en fjeder, fjerner du den og afbryderen skulle nu gerne være almindelig afbryder.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis