Indregulering varmegenvinding diy

Hej,

Jeg tænker at selv stå for indregulering af ventilation (Nilan 300lr).

Er det sværere end jeg tror?

Min tanke er at bygge en tragt som ligner dem man køber og så montere en vindmåler fra biltema.

Herefter måle, indstille og regne ud så resultat bliver svagt undertryk.

Skal man indstille blæsehastighed på anlæg individuelt for indblæs og udsug. Eller er de bare fixed?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan ikke indstille blæsehastighed. Det er på ventilerne man regulerer luft i hvert rum. 
Det er da et sjovt projekt, men jeg tror nu ikke du får et bedre anlæg ud af det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Bedre end professionel? Det forventer jeg ikke.  Altså det hele er lav det selv, men hvis folk anbefaler jeg ikke gør det, så må jeg betale mig fra den del :) 
Producenter mm er i hvert fald ikke blege for sige man skal købe deres produkt, men det er også deres levevej..

Kostede mig 2500kr at få det indreguleret. Udover at dét var pengene værd, fik jeg også den nødvendige rapport plus fikset et par småfejl i indstillingerne. Samlet var det nødvendige penge.

Omvendt gad jeg godt kunne indstille det selv, men tvivler på at diy låsninger måler sig med de xx.xxx kr dyre måleinstrumenter. 
Det er faktuelt forkert når ERIK påstår at blæsehastigheden ikke kan reguleres. 
Faktuelt forkert er en meget diplomatisk måde at skrive det på. 

Både ind- og udblæsningen kan reguleres i %, i hver trin, ved at gå ind i Service menuen.
Det er meget normalt at regulerer denne % ved indreguleringen.

Med "hjemmegjort" måletragte mv. bliver indreguleringsrapporten ikke valid og derved er anlægget ikke lovligt ibrugtaget.

HrT. har ganske ret i at pengene er givet godt ud med en pro. indregulering.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis