DLH Termo gulv

Hej

Faldt over et produkt fra DLH, som de kalder Comfort Thermogulv, en 22mm træfiberplade med fræsede spor til varmeslanger, og skulle angiveligt kunne bruges til bærende gulv.

Nogen der har erfaring med at bruge dette? Har pønset lidt på at bruge dette til gulvet i min stue/køkken, og således undgå at skulle støbe mv.

Hvad er i øvrigt grunden til at støbe et gulv? der er i mange år blevet brugt at ligge gulvet på strøer, er dette pludselig ikke godt nok?

/ Thomas
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke erfaring med de plader du beskriver, men jeg har set dem og det virker til et OK materiale. Du kan også få flamingo plader med spor til varmeslanger. Personligt ville jeg dog nok vælger Varmefordelingsplader (www.wirsbo.dk)
DLH´s Thermogulv er sgu godt nok et super smart system.

Jeg har netop købt et gammelt hus fra 1864, hvor jeg har lagt DLH Thermogulv i køkken/alrum.

Det har taget 3 arbejdsdage for 2 amatører at lægge 42 kvm thermogulv med lægning og limning af plader, fræse vendespor, fordele varmeplader, udrulle pexslanger og efterfølgende lægge et 20 mm plankegulv.

Det hele er lagt som flydende gulv med dampspærre og gulvpap direkte på betongulv og med yderligere lag gulvpap mellem thermoplader og plankegulv. Du kan også vælge at skrue spånpladerne direkte på strøerne.

Desuden kan jeg varmt anbefale at bruge en iTools gulvhammer til både spånplader og gulvplanker, så du står op og banke pladerne sammen i stedet for at kravle rundt på knæene og hamre det hele sammen. Tror sgu jeg vil til at være håndværker wink

Har allerede bestilt yderligere 100 kvm, som skal lægges i overetagen i løbet af vinteren.

Du kan roligt gå i gang.

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Citat fra Foden

Hej

Hvad er i øvrigt grunden til at støbe et gulv? der er i mange år blevet brugt at ligge gulvet på strøer, er dette pludselig ikke godt nok?

/ Thomas

Ka det mon ha noget med isoleringen at gøre??? altså at det er svært at sku klodse et strøgulv så meget op så man ka ha 300mm(lovkrav nybyggeri) isolering under+plads til luftcirkulation under det???

umiddelbart er det nemmere at knalde 300mm styrolit i et "hul" og smide noget beton på..

ved det ikk helt....
Har i mange år været i 2 brancher hvor jeg ser utallige nybyggerier og 90% har støbte gulve.....
jeg tænker at det ka ha noget med 3 ting at gøre...

1. Lovkrav omkring isolering...

2. Økonomi....

3. Fugt???
Nogen der har link til prisen på DLH thermogulv. ? Står selv og skal have lavet gulvvarme i hele hytten her om en lille måneds tid, og indtilvidere er jeg hooked på varmefordleingsplader (Det hele skal udligges på bjælkelag.)
Til orientering har vi nu haft gulvvarmesystemet Thermogulv fra DLH i 1½ års tid. Det har været en ren fornøjelse med gulvet, og komforten i stue og køkken er blevet væsentligt forbedret i forhold til de konventionelle gammeldags radiatorer.

Og ikke mindst familiens junior, som endnu ikke har lært at gå - nyder at kunne fræse rundt i lav kryb på det lune gulv.

Derfor har jeg akkurat lagt yderligere 10 kvm i juniors nye værelse her i weekenden.

Lørdag var jeg knap 2½ time om at montere alle spånåladerne - ene mand. Og derudover brugte jeg 1½ time på at fræse vendespor, ilægge varmefodelingspladerne og klikke pexrørerne i. Det er knap 4 timer for et montere gulvvarme på et værelse - og det kan vel egentlig ikke gøres meget hurtigere.

Til at lægge overgulvet havde jeg lånt en iTools gulvhammer, så jeg kunne stå op og arbejde. Og det er godt nok smart. Det tog mig kun knap 4 timer at lægge 10 kvm plankegulv helt alene - og jeg kunne lave det hele uden at kravle rundt på knæene - og slap desuden for at banke mig selv over fingrene og ødelægge fer og not i gulvet.

Gulvhammeren fra iTools er ganske enkelt også det smarteste værktøj, jeg længe har haft fingre i!!!! Og den bliver intet mindre end uundværlig, når jeg skal lægge 100 kvm gulv i overetagen.

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis