Utæt vandrørssamling

Min gamle lukkehane til vandstikledningen er blevet utæt i samlingen, og det drypper fra samlingen ved den røde pil. Hanen er ikke længere i brug som stophane, og kan fjernes og proppes. Problemet er imidlertid, at det er et gammelt rør, og går der noget galt, skal der hugges ud i væggen og muligvis graves op i haven for at få fjernet hele "rørhuset".

Jeg vil derfor forsøge at tætne samlingen mellem huset og hanen, hvorfra der er opstået en lækage. Er der nogen, der har gode råd til, hvordan det kan gøres? Det skal helt være sådan, at det ikke forringer muligheden for at skrue hanen af på et senere tidspunt og proppe af.  
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  
Har du prøvet at stramme den ?
Ellers luk for vandet og skru den af, jeg ville pakke den med pakgarn og paksalve.. ​lINk​​​

Kan ikke huske om der oprindelig har siddet en fiberpakning, så kan du finde en der passer, og rense kontaktfladerne kan det selvfølgelig også bruges..

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg vil helst undgå at skrue den af, fordi jeg er bange for, at den går i stykker, og at hele rør og hus så skal skiftes
Det bliver vist “pest eller kolera”. Den eneste chance du har er at skille ventilen af - uden at afmontere den. Hele “proppen” med spindel og håndgreb skal afmonteres, pakflader rengøres og pakkes som Jens beskriver. Der er ingen nemme løsninger.
Jeg kan ikke garantere at det lykkes, men du har ikke andre muligheder.
Hvis ventilen skal afmonteres, og dit gevind evt. ikke kan bruges, kan en “primofit” (klemringsfitting) være løsningen. Er utrolig nem at montere.

Søren O
Den rigtige løsning er anvist, men hvis du vil forsøge noget uden at skille hanen ad, så er der måske en lille mulighed for at et stykke gummi (cykelslange) og et spændebånd kan tætne det.
MEN der er meget lille anlægsflade, så det kan blive svært at få til at sidde rigtigt, men ellers har det fungeret mange steder, men dog mest som en midlertidig løsning. (længden af midlertidig bestemmer man jo så selv.)
Det har et vist strejf af klamp over sig, men er til gengæld en billig og risikofri nødløsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis