Flytte døråbning 60cm i gasbeton

Hej,

Jeg skal have flyttet en døråbning 60 cm. i indvendig gasbeton væg.
Mit spørgsmål går på at der bliver 30 cm. af det oprindelig dørhul der skal lukkes med ligeledes multiblokke, men hvordan skal “mønstret” være. Førhen har jeg lavet det forbandt, men det synes jeg det er for smalt til.  

På forhånd tak. 

Mvh.
Fcb83
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er naturligvis 60cm der skal lukkes til, det oplagte er jo bare at stable hele blokke ovenpå hinanden.

Mvh.
Fcb83
Du kan sætte jern ind i den gamle væg for hver fuge. Altså måle 59 cm op, og bore.
Der laves så en rille øverst i den blok du kommer med. Så kan der skubbes et kort stykke jern ind, og den vil ikke være i vejen når næste blok kommer.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 08-08-2024 22:24:47

Du kan sætte jern ind i den gamle væg for hver fuge. Altså måle 59 cm op, og bore.
Der laves så en rille øverst i den blok du kommer med. Så kan der skubbes et kort stykke jern ind, og den vil ikke være i vejen når næste blok kommer.  

Hej ev elmand

Tak for svar, det vil sige at jeg godt ville kunne “stable” blokkene ovenpå hinanden men med jern imellem hvert skift?
Hvad for noget jern skal det være? Alm. rundjern?

På forhånd tak. 

Mvh.
Fcb83
Jeg ville bruge noget rustfri armeringsjern, du bore ind i den eksisterende mur, og limer armeringen fast, lav en rille ca 10 cm ind i den nye blok, så armeringen ligger der, og fyld op med lim.
Sidst jeg skulle bruge noget armering, brugte jeg noget rustfri gevindstang, det var billigere end armeringsjern i rustfrit.

Hvordan med overligger over døren, der skal vel også laves noget?

Vi prøver igen, i morgen --
Du kan bruge det som Je_ns beskriver. Men et stort søm, karmskruer, o.lign. kan også bruges. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis