bosch krydslinjelaser advance 360

Jeg forstår det simpelthen ikke. Så skæv er driftbygningen overhovedet ikke. Jeg har overnævnte laser og ønsker egentlig bare en lige markeret sokkellinje på husmurens gamle sokkel. 
Stativet og laseren står 100% i watter. I det øjeblik jeg lader lasemarkøren gå fra midt på muren (hvor den er 100% i watter) og ned til linjemarkeringen hvor den "gamle" sokkel nogenlunde var, så bliver laserlinjen helt skæv. Høj i den ene ende og lav i den anden. Jeg har brug for en ca. 24 meter (derfor købt modellen) helt lige linje så soklen bliver præcis lige. Drejer jeg på stativets "krans" kan jeg nogenlunde korrigere, men det er slet ikke optimalt. Hvad gør jeg forkert? 

Mvh Jcr1818
Jeg forstår det simpelthen ikke. Så skæv er... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du tænker situationen lidt mere ekstremt og placere læseren i 2m højde og vipper strålen ned til sokkel så får du jo ikke en ret linje på muren , men derimod en "sur smily".

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kermit_369 skrev den 09-08-2024 06:36:20

Hvis du tænker situationen lidt mere ekstremt og placere læseren i 2m højde og vipper strålen ned til sokkel så får du jo ikke en ret linje på muren , men derimod en "sur smily".

Ja det er præcis det jeg må konstatere. Jeg kan ikke se det logiske i det må jeg erkende men det er jo nok måden apparatet fungerer på. Jeg må "nøjes" med at bruge strålen som udgangspunkt til afmærkning.

Mvh Jcr1818
Det er skam meget logisk.
Det er sådan geometri fungerer.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kermit_369 skrev den 09-08-2024 09:05:50

Det er skam meget logisk.
Det er sådan geometri fungerer.

Samt begrænsninger i et gyroophængt system 😉

Martin.v skrev den 09-08-2024 18:09:08

Samt begrænsninger i et gyroophængt system 😉

Der er det, man betaler for. Hvis det blot var en laser-linje, ville apparatet være stort set ubrugeligt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis