Simpelt spørgsmål til en VVS'er

Jeg skal have tilsluttet en bordopvasker til vandforsyning og afløb.

Nilhanen (som kan ses på det vedhæftede billede) har jeg målt til at have et ⅜"-gevind, og jeg har fundet frem til, at jeg først og fremmest skal have fat i et fordelerstykke. Her har jeg fundet dette produkt, som jeg forstår at kunne skrue direkte på nilhanen og så tilslutte vandforsyning til håndvasken på den ene gren og bordopvaskeren på den anden. Så langt, så godt.

Bordopvaskerens tilslutningsmanual angiver, at bordopvaskeren skal tilsluttes vandforsyningen med et ¾"-gevind (markeret med rød firkant på det andet vedhæftede billede).

Og så til problemet: Jeg kan ikke finde nogle overgangsstykker fra ⅜" (hun) til ¾" (han) med pakninger, så det hele er tæt, når det er skruet sammen. Jeg har overvejet, om man kan bruge en ⅜"-½"-overgang og derpå montere en ½"-¾"-overgang, men jeg synes umiddelbart, det virker som en lige lovligt kreativ fiksfaks-løsning.

Hvordan vil en VVS'er håndtere denne tilslutning?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville skifte nilhanen til en med 2 udtag. Så kan opvaskeren monteres med den medfølgende 3/4-1/2” reduktionsring, og blandingsbatteriet fortsat have sin egen afspærring.

Den koster godt 100kr, og du slipper for en fuglerede af overgange.

Selvbygger med stort S. 
Havde jeg selv ejet min bolig, var det da den bedste løsning, men jeg bor til leje, så jeg vil helst ikke ud i at skulle pille ved den faste installation - det var måske en væsentlig detalje...  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis