Maling/behandling af ufærdigt badeværelsesloft over vådrum

Jeg har fjernet et nedsunkent loft som har hængt frit i nogle kroge på mit lille badeværelse.
Brusenichen har oprindeligt ikke været en del af badeværelset men er af tidligere ejer blevet lavet som udvidelse på et tidspunkt og det ser ud til at loftet ikke er blevet færdigbehandlet og der sidder en form for træ/finerplade som er ubehandlet. Det ville jeg gerne gøre pænt.
Mit eget forslag ville være at spartle, grunde og male træpladen enten med almindelig eller vådrumsprodukter (så vidt jeg forstår er det ikke et krav). Der er over 250cm til loftet.

Tak for input:)  

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mærkeligt, at du her 2 måneder efter endnu ikke har fået nogle svar. Det er ellers et interessant problem som nok kunne kalde på nogle forskellige bud på løsninger. Vedligeholdelse af gamle huse giver altid nogle dilemmaer mellem at følge den gamle standard eller forsøge at opfylde de nugældende. Jeg er på ingen måde ekspert på vådrumsområdet, men jeg gætter på at "spotsene" i det gamle sænkede loft har givet så meget varme, at der aldrig har været kondensproblemer oven over det sænkede loft. Måske er der også en god udluftning af badeværelset. Det sænkede loft havde også god udluftning langs kanterne. Gad vide, om du har fået løst opgaven - det ville være interessant at høre hvordan.
Selv ville jeg nok have gjort som du foreslår, dvs. anvendt vådrumsprodukter til at beskytte det ufærdige område. Jeg ville sågar have smurt vådrumsmembran på, men jeg synes at have læst at man ikke kan male oven på vådrumsmembran. Men ellers afhænger det hele vel lidt af hvad fremtidsplanerne for det loft er, og hvilken tidshorisont du har. Det er jo ikke så pænt med alle de installationer synligt på loftet, og omvendt så skal samledåserne jo kunne inspiceres - det krav var måske(?) opfyldt med det gamle sænkede loft som kunne hægtes af krogene uden brug af værktøj. Personligt ville jeg dog hellere kigge på installationerne end det gamle sænkede loft som kun giver mig kuldegysninger over hvad der kunne gemme sig ovenover det.
mvh

Mvh Gråskæg
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også