Fliser + tapet

Vi skal have fliser med tapet over på vores lille toilet, men nu er jeg blevet i tvivl…

Kan man køre tapetet under den sidste række fliser sådan at man får en pæn finish eller vil det være det rigtige at montere tapetet til sidst og skære det til fliserne?

Billede til visualisering af vores vision 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tapetet sætter du op til sidst da der alligevel skal fuges ned til klinken. 

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Hvorfor skal der fuges mellem fliser og tapet? Nå men jeg har gjort som du gerne vil i vores køkken og det har siddet nu i mere end 30 år. ​Men der kommer an på hvilket tapet og underlaget. Men igen køre du bare tapetet nogle få mm ned bagved flisen vil det jo blive udlignet i fliselimen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 08-08-2024 07:26:28

Hvorfor skal der fuges mellem fliser og tapet? Nå men jeg har gjort som du gerne vil i vores køkken og det har siddet nu i mere end 30 år. Men der kommer an på hvilket tapet og underlaget. Men igen køre du bare tapetet nogle få mm ned bagved flisen vil det jo blive udlignet i fliselimen.

Helst skal man jo have en fuge så der ikke kommer vand ned bag klinken og lige så vel som en pæn afslutning så det ikke gaber ned bag flisen. Nu går jeg ud fra det er mønstret tapet som på billedet og så er det ret nemt at komme til at svine det til med fliseklæb og mørtelfuge hvis man laver det efterfølgende. Men jo hvis man sætter det et par mm til en cm ned under flisekant kan man sagtens sætte det op inden fliser.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis