Hvilken puds med struktur

Hej alle

Jeg skal reparere noget puds som har denne struktur. Hvordan finder jeg den rigtige? Skal jeg selv blande noget i mørtlen?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er enten bakke -eller strandmørtel men der er ikke andre referencer ift størrelsesmål på billederne. Bakkemørtel har korn 0-4mm, strandmørtel har 0-2mm.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Mange tak for svar 👍🏼 måske du kan komme det nærmere med dette billede?
Umiddelbart strandmørtel, men er ikke filtset ret godt sammen. Antager væggen er malet?
Isf kan man (itf pudsen ikke er helt dem samme) blande kvartssand i malingen og "udjævne" strukturen ift det omkringliggende. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det ligner det er sprøjtet. Hvis du vil matche overfladen ville jeg sprøjtepudse det.
Tak for svar begge. Det er malet efterfølgende. Jeg har forsøgt mig med strandmørtel, som ikke rammer det helt; så måske var det bakkemørtel.
Selv om der er korn op til 4 mm så bliver det nogenlunde jævn overflade ved pudsning. Men skubber "stenene" ind i pudslaget til mad kører med pudsebræt. 
Det er tilsyneladende lavet efterfølgende. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også