Siemens opvaskemaskine pumper ikke vand ind

Hej,

som en del andre oplever jeg en fejl E24 på en ældre Siemens SN48M561DE. Helt konkret vil maskinen ikke pumpe vand ind når man kører de fleste programmer og melder derfor "E24" efter 2 min. Underligt nok kan maskinen dog godtr tage vand ind og kører det helt korte program samt programmet for forskyl, men ingen andre.... Tilmed har vi haft den ude for at rense afløbsslanger osv og for at teste den blev den forbundet til en udenddørs vandhane og her kan den pludselig godt kører et helt langt program uden fejl. I det øjeblik den er sat tilbage under vasken kan den ikke længere pumpe vand ind. Er der noget at gøre eller skal maskinen pensioneres?

mvh
Simon 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke sådan, at din hane til opvasker evt er kalket til. Altså er der ordentlig tryk på vandet, hvis du kobler en slange på hane og så op i vasken.
Den mindre mængde vand som bruges til forskyl og kort program, gør måske at den ikke når at registrere, at der er for lidt tryk på vandet, - eller også kontrollere den ikke på disse programmer.
Hvis den kan virke med udendørs vandhane, så er det jo ikke maskinen, der er noget galt med.
djaydjay skrev den 06-08-2024 11:08:47

Det er ikke sådan, at din hane til opvasker evt er kalket til. Altså er der ordentlig tryk på vandet, hvis du kobler en slange på hane og så op i vasken.
Den mindre mængde vand som bruges til forskyl og kort program, gør måske at den ikke når at registrere, at der er for lidt tryk på vandet, - eller også kontrollere den ikke på disse programmer.
Hvis den kan virke med udendørs vandhane, så er det jo ikke maskinen, der er noget galt med.

Nu har jeg fået tjekket tilløbshanen og den er helt fin. Der er fuldt tryk på så det er ikke det der er problemet. Efter at have rykket lidt rundt i det hele og tjekket filter i aqua-stop osv kan den nu pludselig godt kører. Der er ind i mellem en ny fejl E24 men den kan løses ved at rykke lidt i tilløbsslangen og derefter starte programmet igen. Der er tydeligvis noget galt med ventilen eller aquastop-funktionen, men nu tager den da i det mindste vand ind igen. :)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis