Overgang mellem træ/gips og mursten

Dav igen

I mit 70'er hus er ydervæggene af mursten med en træbjælke ovenpå. Indvendigt er der derfor langs ydervæggen en synlig overgang mellem muren og træbjælken som samler støv og ikke er særligt køn, billeder er vedhæftet.  Vi vil gerne have væggen helt glat, og jeg overvejer om det kan gøres ved at sætte en gipsplade i "hulrummet", i stedet for at beklæde hele væggen med gips. I køkkenet som er i rummet ved siden af er der ingen overgang, og når man banker på væggen lyder det umiddelbart ikke som om der er gips på hele væggen her. Jeg er dog bange for revner i overgangen og vil derfor høre om nogen har tips til hvordan man får et holdbart resultat? 

På forhånd tak 😀
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fermacel / fibergips kunne måske være en god løsning, hvis højdeforskellen passer nogenlunde med tykkelsen på pladen. Den må godt være tyndere end højdeforskellen, for det kan du nemt spartle op.

Men det vil måske kræve et armeringsbånd og efterfølgende fuldspartling af det hele, hvis det skal være helt perfekt....

Mvh. AllanE
Jeg tænker netop at fuldspartle uanset hvad. Så armeringsstrimmel i bunden i samling mellem gipsplade og mursten, det burde kunne holde?

Tak for svar 😀
Det har jeg haft god succes med.

Mvh. AllanE
Jeg er lidt nervøs for opfugtning bag pladen, det er jo en ydervæg vi taler om. Jeg ved ikke hvad der er bag spånpladen af isolering, men der burde jo være noget. Men når det er så lille et areal gør det måske ikke noget? ​
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også