Ventilation i værksted

Hej,
Jeg skal lave noget ventilation i min værksted til min laserskærer og jeg mangler lidt rådgivning.

Jeg vil gerne have sidesug og bundsug på laseren, indtil videre har jeg købt mig en https://www.lavprisvvs.dk/duka-kanalventilator-100-mm-1001122 som jeg forbinder med en Lindab flex slange på 100mm og har nu slangen i døren så døren står åben men skal lave hul til at føre det ordenligt ud. Et par spørgsmål :

1. Kan jeg bruge samme kanal ventilator både til bundsug og side sug eller skal jeg have to forskellige ?
2. Er en hul i væggen på 100mm nok samt en plastik rør og så en spændebånd nok ? 
3. Hvis jeg nu får en laserskærer mere kan jeg koble det på samme ventilator og hvordan skiftet jeg mellem den ene og den anden ?
4. Kan jeg montere ventilatoren under udhæng så jeg ikke skal høre på den indenfor i værkstedet ? 

/John
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ellers ventilatoren er kraftig nok, kan den sagtens trække 2 sugesteder, men du skal nok have regulerindsspjæld i hver streng, så du får den til at suge ens. (er sugerørene af samme dimension, og længde til de to steder, og samme antal bøjninger, burde de suge ens)

Husk du også skal ​have noget indsugning ellers virker det ikke.

​Brug faste rør i den udstrækning du kan, det er det mest effektive, plastrør kan give statisk elektricitet .

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis