Fliseskærer, hvilken skal man kigge efter?

Hej.

Jeg har et badeværelse eller to foran mig.... og potentielt også en terrasse med keramisk fliser 2cn tykke, 60x60 cm og i bad er det også 60x60 men nok 1cm i tykkelse.

Jeg tænker at ville anskaffe en vådskærer da der jo er en del skære arbejde foran.....

Men hvad skal jeg specielt lægge vægt på i kiggeriet efter en sådan?

Tak for de gode råd og erfaringer i kommer med.

Mvh njord 

MVH Njord
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
60*60 fliser kræver en vådskærer med minimum 90 cm i kapacitet, den er både temmelig dyr og fylder ret meget på værkstedet når den ikke er i brug, så jeg vil anbefale at leje en når du har brug for den.

Glem alt om de billige vådskærrere hvor man kører klinken gennem en underliggende klinge. Den smider al vandet op i hovedet på dig, og kan ikke lave et præcist snit.

Selvbygger med stort S. 
De billige vådskærer virker fint og kan god bruges. har selv lagt ​3 rum med diagonale fliser på denne måde.

Hvis du sætter beskyttelsesskinnen på så sprøjter det ikke direkte - men efter nogle timers arbejde kan man godt mærke at man bliver fugtig.
Je

Thomas_Mygind skrev den 04-08-2024 19:47:55

De billige vådskærer virker fint og kan god bruges. har selv lagt 3 rum med diagonale fliser på denne måde.

Hvis du sætter beskyttelsesskinnen på så sprøjter det ikke direkte - men efter nogle timers arbejde kan man godt mærke at man bliver fugtig.

Spændende. Jeg har endnu tilgode at se nogen skære en synlig fuge til f.eks. et kuvertfald i en kvalitet jeg kunne leve med med sådan en fliseskærer. 

Kan du vise billeder af dine fuger?

Selvbygger med stort S. 
Jeg er helt klar over at det skal være en vådskærer og at klingen skal være rimelig frisk og skarp.
De ​60x60 fliser skal startet alle skæres lige igennem,  ikke diagonalt fra hjørne til hjørne.... og så kommer der nogle afskæring hvor man skærer et hjørne af.

Så en skærelængde på mere end de 60 cm kænker jeg vilkunne klare det meste.....

At leje er lidt træls da flise opgaverne ikke kan laves sammenhængende, men vil komme i nogle klumper.... og derfor tænker jeg i at købe en vådskærer i rimelig kvalitet, og gerne en brugt i god stand. Med det i tankerne, hvad skal mine fokus punkter da være??

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også