Afslutning af tag v tagfod REI 60 BD-60 bygningsdel

Hej alle lav-det-selvere.

Håber på noget input på noget jeg ikke kan finde info på.

Jeg er ved at renovere et gammelt hus, og har genopbygget en del af huset mod min nabo, hvor der er krav om at vægge skal være BD-60/REI 60.

Jeg opbygger væggen som en let trævæg - og planlægger at bygge en væg uden på den bærende del, som kan opfylde REI 60 kravet. Taget skal være ståltag, og hælder ned mod den væg der skal sikres.

Mit spørgsmål er - hvordan skal jeg lave den del i tag-foden, hvor tag møder væg? Normalt ville man have ventilation og mulighed for afløb fra undertag i tag-.foden. Men det kan jeg vel ikke have her?

Jeg håber at kunne ventilere taget i siden af bygningen, og ikke i tagfoden - og så tænker jeg at min undertags-dug, kan optage og afgive den fugt der må opstå, så det ikke løber ned mod tagfoden, som jeg tænker vil være helt lukket, med REI-60 væggen, der slutter helt tæt til metal-tager.

Jeg har ikke kunnet finde nogen beskrivelser af en sådan opbygning, eller alternativer. Er der nogen herinde som kan hjælpe med input eller tegninger?

For en god ordens skyld, så vil jeg bare gøre det klart, at væggen og taget jeg renoverer/udskifter ikke var opført korrekt, og at jeg søger en løsning der lever op til kravene.

Ser frem til jer ideer og input. Mvh Søren

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis