Wagner malesprøjte

Hej. Jeg har af byggemarked fået anbefalet en Wagner W950 flexio malersprøjte til et større renovationsorojekt af mit sommerhus. Hele huset skal males med Tyrilin tjærebejse træbeskyttelse og det smarte med denne pistol var ifølge sælger at den selv kunne suge produktet op af spanden så jeg ikke skal rende og fylde en lille beholder igen og igen med produkt. Nu nærlæser jeg så brugsanvisningen (jeg ved det, men vi er nogle få der stadig gør sådan 😁) og der står så at man IKKE kan bruge pistolen med automatisk opfyldning til lasurer (som Tyrilin træbeskyttelse vel er) men kun til indendørs maling. Udendørs skal man i stedet bruge en medfølgende håndsprøjte som er præcis som den ikke skulle være: med en lille beholder der skal fyldes igen og igen.

Mit spørgsmål: har nogen erfaring med at bruge Wagner w950 til lasurer/træbeskyttelse. Skal jeg se stort på brugsanvisningen og bare sprøjte løs? Eller må jeg acceptere at have købt en forkert sprøjte.

Mange tak for jeres altid gode råd. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke lige den model, men har en lidt støre model Wagner ​control pro 250, den er kun egnet til vandbaserede produkter, da det kræver ret meget vand at gøre den ​ren, det ville være alt for dyrt i rensevæske såsom terpentin.

Men måske det er lidt det samme med din..

Troede egentlig jeg kunne bruge min til spærregrunder til loftet, men alle steder frarådede de det på det kraftigste, også da jeg skrev og spurgte Wagner.

Men prøv at skriv til Wagner, jeg fik god og forklarende svar..

Vi prøver igen, i morgen --
tænker problemet er alle olie baserede malinger, fordi dyser mv. er plastik - til hegns imprægnering bruger jeg en olie sprøjte til kompressor og glatter efter med en bred pensel.

cdp skrev den 03-08-2024 14:08:51

tænker problemet er alle olie baserede malinger, fordi dyser mv. er plastik - til hegns imprægnering bruger jeg en olie sprøjte til kompressor og glatter efter med en bred pensel.

Der er mere selve pumpen, og slange/håndtag der er svære at rense, dysen er ikke problemet på den jeg har, og ellers er det jo en sliddel der er nem at udskifte.

dyserne på min er af denne her type..

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også