Bosch hækklipper på batteri vil ikke starte

Hej!

Jeg har en fin hækklipper fra Bosch, en AHS 50-20 Li, som pludselig er død.
Den er ikke anvendt synderligt meget.

Batteriet er fuldt opladet, og fungerer i en anden hækklipper, så batteriet er ikke problemet.

Det er som om, at der ikke er hul igennem. 

Ved nogle, om der sidder en kontakt/sikring eller lignende inde i selve maskinen, eller andet, som jeg selv kan tjekke?

Mvh. Christian 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stoppede den imens den arbejdede, eller ​vil den ikke starte efter at have ligget i nogen tid? Hvis det er det sidste, så kan det skyldes, at knivene er rustet sammen, så den ikke kan komme i gang. Knivene skal altid smøres, inden den bliver lagt på hylden i længere tid.

Hellere leje end at bo på gaden.
Kolding75 skrev den 02-08-2024 20:12:08

Stoppede den imens den arbejdede, eller vil den ikke starte efter at have ligget i nogen tid? Hvis det er det sidste, så kan det skyldes, at knivene er rustet sammen, så den ikke kan komme i gang. Knivene skal altid smøres, inden den bliver lagt på hylden i længere tid.

Problemet startede sidste år, hvor den mindre og mindre ville tage kontakt, trods fuldt opladet batteri. Nu vil den slet ikke. Knivene er ikke synderligt rustne.

Det kan være din start kontakt - eller rettere, det KAN være 2 separate for hhv. bøjle og greb. På lednings modellerne, fungerer 2 håndsgrebet med et sindrigt snore og tandhjuls træk, der i kombination aktiverer kontakten indvendigt. Dette system kan med tiden "kamme" over og så aktiveres switch/kontakt ikke. Derfor er det nødvendigt med adskillelse og afprøvning den vej. Et lille tip - tag fotos ved adskillelse, mange små dele skal passe perfekt sammen bagefter. Evt. søg vej på youtube - skulle være mærkeligt om andre ikke har prøvet det samme.

cdp skrev den 02-08-2024 21:00:52

Det kan være din start kontakt - eller rettere, det KAN være 2 separate for hhv. bøjle og greb. På lednings modellerne, fungerer 2 håndsgrebet med et sindrigt snore og tandhjuls træk, der i kombination aktiverer kontakten indvendigt. Dette system kan med tiden "kamme" over og så aktiveres switch/kontakt ikke. Derfor er det nødvendigt med adskillelse og afprøvning den vej. Et lille tip - tag fotos ved adskillelse, mange små dele skal passe perfekt sammen bagefter. Evt. søg vej på youtube - skulle være mærkeligt om andre ikke har prøvet det samme.

Jeg havde tænkt at gå igang med at skille den ad i morgen - men tak :) 

Jeg kan læse mig frem til, at der er flere som har dette problem med nævnte model, men ingen konkrete svar på problemet. 
Tegningen af modellen indvendigt viser, at der ikke umiddelbart er nogle tandhjul eller snore, så det er nok elektronisk at den er gal et sted :)

https://www.sparetoolparts.co.uk/bosch/lawn-and-garden-tools/hedge-cutters/hedge-trimmers/bosch-ahs-50-20-li-spare-parts-list-type-3-600-h49-f00.html
Ift. til den tegning du linker til, ser du blot motordelen komplet - den er sikkert skilbar i 2 halvdele, prøv det og lur systemet af indvendigt og send  evt. et nærfoto af indmad. Når du afmonterer bøjlen, vil du sikkert se en tap e.l der bevæger sig, når du aktiver på bøjlen.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis